We zijn allemaal mensen

Met bovenstaande advertentie kondigde ‘only humans’ (what’s in a name) hun nieuwe aanwinst aan. Het communicatiebureau zet het pure menselijke van haar werknemers op zeer eenvoudige en toch sublieme manier in de kijker. Ik zou er zó willen gaan werken. Slim!

Het zegt veel over de interne bedrijfscultuur, zeker in tijden van corona. En zeker op momenten dat je ook andere verhalen hoort. Zo vernam ik dat een CEO van een organisatie bij het begin van de eerste lockdown (je weet wel, toen de scholen sloten), er niet beter op gevonden had dan een lijst op te vragen van alle medewerkers met kinderen onder de 12. Die mensen kregen vervolgens een mail in hun inbox waar hen fijntjes gewezen werd op de verplichtingen van hun arbeidscontracten. En dat ze tijdens de ‘kantooruren’ niets anders mochten doen dan werken. 

Het is een verademing dan om zo’n warm bericht tegen te komen van een bedrijf waar er aandacht bestaat voor wat old school vriendelijkheid. Gelukkig zijn er meer ‘only humans-en’ in de wereld – want zijn we niet allemaal ‘only human’?