Niks is zo moeilijk als je eigen PR

Ik hoor het van zoveel communicatie en pr professionals: Jezelf (of je diensten) verkopen is het moeilijkste wat er is. En dat terwijl we dag in dag uit bezig zijn met ándere bedrijven/producten/diensten in de spotlight te zetten en dat gaat ons prima af. 

Maar van zodra we – pakweg- een post op Linked-In moeten doen over ons eigen werk. Dan slaat de twijfel toe: komt dit niet over als borstklopperij om aan te kondigen dat je een nieuwe klant hebt binnen gehaald? Of als ik een mening verkondig, rij ik dan niet tegen de kar van iemand anders? Blijft ik niet beter in de luwte en laat mijn opdrachtgever ‘shinen’? 

Natuurlijk komt de klant eerst, maar vergeet niet – zeker als freelancer – om ook aan je eigen PR te werken. Ik heb heel wat communicatieprofessionals in mijn netwerk. We helpen elkaar daar wel eens mee. Zij schrijven een tekstje over/voor mij en ik doe dat voor hen. Win/win voor iedereen.